26 Mart 2016 Cumartesi | By: YeniAy M.

Yazarlık Okulu


  UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

 "İddia ediyorum, herkes yazar olabilir!"

KÜNYE

Yazar: 
Yayıncı:  Kaldırım Yayınları
Sayfa: 272
Baskı Yılı: 2013
Araba kullanmayı, yüzmeyi, bisiklete binmeyi, resim yapmayı, bağlama çalmayı, ayakkabı boyamayı, film çekmeyi annesinin karnında öğrenen biri var mı? Ya da doğuştan kasap olarak, piyanist olarak doğan biri?Hiç kimse anasının karnından badana yapmayı, topa röveşata vurmayı, yankesicilik tekniklerini öğrenemez. Bunların hepsi belirli bir süreçte, çeşitli eğitim ve uygulamalarla öğrenilmiş şeylerdir. Maradona'nın gol kralı, Picasso'nun soyut resimler yapan bir ressam, Tarkan'ın bir pop star olarak doğması çok inandırıcı olmadığına göre, bir kişinin yazar olarak doğması da beklenilemez.Fakat yazarlık da birçok meslek ve uğraş gibi sonradan, çeşitli çalışmalarla, uygulamalarla, üstün bir çabayla elde edilebilecek bir kazanımdır.İşte "Yazarlık Okulu bu gerçeklerden hareketle sana yazarlığın şifrelerini veriyor!Bu kitap, konuşmayı bilen herkesin yazar olabileceğini ispat ediyor!

Sen de yazar olabilirsin!
Bu kitabı tevafuk ya, bir kitap çekilişi sayfasında gördüm ve hemen yarışmasına katıldım; nasip kısmet ki kazandım ama kitap, yayınevinin işgüzarlığı sayesinde aylar sonra elime ulaştı. Şu ana kadar beş kitap yazmış, şu an 6. kitabını yazan bir yazar adayı olarak bu kitabı görür görmez sahip olmak istememi kimi okuyucum garip karşılayabilir.

"Bir kitabın basıldı, 2. çıkmak üzere inşallah ve 6 kitap yazmışsın; niye gerek duyuyorsun ki böyle bir kitaba?" diyen olabilir. Olsun, deyin. Makul bir soru. Verebileceğim en tatmin edici cevap; bilgiye aç bir insan olarak yazarlık adımımı atarken bir eğitim vb. şeyden geçmemiş olmamdır. Yani yazarken güvendiğim tek şey yeteneğim ve bunca yıldır okuyucu olarak gözlem yeteneğimle edindiğim bilgilerdi. İstediğiniz kadar Allah vergisi bir yeteneğiniz olsun, işin tekniğini bilmediğiniz sürece her zaman yarım bir şeyler kalacaktır. Ha zamanla, tecrübe edinerek o yarımı tamam edebilirsiniz belki ama ne gerek var onca yıla? Oturun küçük de olsa bir eğitimden geçin ve işin tekniğini öğrenin. Ben de aynen böyle yapmak istedim.

Kitap, umduğumdan çok daha iyi çıktı; isminin hakkını gerçekten veriyor. Yazar, sayısız bölümü olsa da aslında kitabı iki bölüme ayırmış; işin felsefesini ve tekniğini anlattığı iki ana kısım var kitapta. Yani önce işin erdemini anlatıp bizi yazmaya motive ediyor, sonra yazma tekniklerini öğretiyor.

Başlıkta da gördüğünüz gibi yazar, "Herkes yazabilir." diyor. Ben hemen şunu düşündüm; "yetenek gerekmez mi?"

Yazara göre zaten o yeteneğe sahipsin. Sadece buna inanmak ve işin tekniğini biraz kapıp, uykuda tuttuğun becerilerini uyandırmak ve geliştirmen gerekiyor. Açıkçası kitabı bitirince, yazarın haklı olduğu görüşüne hakim oldum. Eh, söylediği şeyleri yapan herkes yazabilir. İşin özünde de mantılı değil mi? Hepimiz konuşuyoruz, değil mi? Kendimizi iyi ya da kötü bu şekilde ifade edebiliyoruz? Bazılarımız hatip olmuştur zira kendini geliştirdiği için daha iyi konuşur. O zaman aynı şey yazmak için de geçerli olmalı? Konuşmak mı zor yazmak mı? Konuşmayı öğrenmektir asıl sancılı süreç; öğrendikten sonra da gelecek her şey daha kolay olmalıdır.

Allah'ın dediği gibi "ilk yaratma mı daha zordur yoksa yeniden diriltme mi?" Yani her şeyin ilki, mantıken, daha zorlu bir şeydir; yoktan var edersin ama sonrası, yeniden yeniden yaratması, daha kolaydır. Allah'ın bir ayetini örnek kullandığım için biraz uç bir örnek gibi gelebilir ama işin özünü görmeye çalışın. :)

Yazarımıza çok teşekkür ederim, bildiğim şeyleri daha ayrıntılı bir şekilde yeniden gözden geçirme imkanı verdiği gibi bilmediğim nice şeyi de öğrenmemi sağladı. Bilhassa yayınlatma aşamasında ünlü yazarların yaşamlarından kıssalar vererek vazgeçmeyip, umutsuzluğa kapılmadan yılmadan devam etmeyi öğretti; motive etti. Açıkçası bu konuda bir sıkıntım vardı ve şimdi daha iyi hissediyorum. :) Allah razı olsun, hocam. Bakarsın bir gün kitabımı senin için imzalarım. ;)


    (Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)