7 Mart 2016 Pazartesi | By: YeniAy M.

Bay Ruffles



  UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Hafif çocuksu, biraz da komik ama şirin ve hoş bir aşk hikayesi."

KÜNYE

Yazar: 
Yayıncı: Kent Kitap
Sayfa: 333
Baskı Yılı: 2015

Kayan bir yıldız mıydı bizi birbirimize âşık eden? Yoksa… İmkânsız oluşumuzun verdiği heyecan mı? İnsana dönüşebilen, kahverengi gözlü, sihirli, âşık bir oyuncak ayı… Kahverengi bir masal… Ve… Kahverengi bir aşk… Her şey kahverengiyken… Aşk ne kadar kırmızı kalabilirdi ki? Elçim ve Bay Ruffles'ın muhteşem aşkına tanık olun… Aşkın yeni rengi, onlar için artık kahverengiydi… Peki aşk… Sizin için ne renkti?

"Hafif çocuksu, biraz da komik ama şirin ve hoş bir aşk hikayesi."

Evet, kitabı en iyi bu cümle iyi tanımlayabilirim. 

Oyuncak bir ayının insana dönüşmesi ve insan olmayı öğrenmesi ve tüm bunları bir insana aşkı için yapması oldukça ilginç bir konu. İşin içinde oyuncak ayı olduğundan mıdır, başrol kızımızın çocuksu, büyümeyen ruhundan mıdır(tamam, o ruh bende de var; kabul) bilmem ama bu durum kitaba ister istemez hafif de olsa çocuksu hava veriyor. Bu durum kimi okuyucu için artı kimisi için eksi olabilir... 

Kitaplar, filmlere benzemez; görsellikleri olmadığı için korkutma, germe ve de güldürme vaatleri kolayca gerçeğe dönüşmez ama şu zamana kadar iki yazar beni güldürmeyi başarmıştır ve Mervenur Hanım da 3. kişi olmayı başardı, tebrikler. O ayıcığın tuvalet eğitimi nasıldı öyle ya! Koptum resmen. :D

Yazarımızın dili ve kurgusunu; karakterin duygu ve düşüncelerini bize yansıtma şeklini başarılı buldum. Kitabı yarım günde bitirdim, zevkle okudum ve eğlendim. Kimi kitapta olan cinsellikle yoğrulmuş aşk hikayelerinden oldukça uzak, masum ve gerçek bir aşk hikayesi var karşımızda. Ayı kralcık da oldukça acımasız çıktı, çetin bir son sınava tabi tutuldular. İkinci kitabın çıkması çok zaman almaz, inşallah. 

Uzun lafın kısası, farklı ve güzel ama fantastik bir aşk hikayesi arıyorsanız, Bay Ruffles size göre! :)


Yazarın, kitabın sonundaki son sözüne dayanarak ben de kendi ayıcığımı ve onun dostunu tanıştırmak istiyorum.( Benimki de hala dönüşüm yaşamadı, maalesef. :D )

Soldaki "YUMOŞ" ve sağdaki mor arkadaşın ismi de "KEDİCİK" 
Yumoş'un elinde bir de yastığı vardı ama ben sinir olduğum için kopartıp attım. Sanırım bu ikisini ölene kadar yanımdan ayırmayacağım... Yani inşallah... Niyetim bu. :)
Her genç kızın hayatına muhakkak bir ayıcık girmiştir(ister insan ister oyuncak :D ).






 (Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)