14 Şubat 2016 Pazar | By: YeniAy M.

Senden Önce Ben





UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Yaşamak ile ölmeyi seçmek arasında ahlaki bir ikilem..."


KÜNYE

Yazar: Jojo Moyes
Yayıncı: Pegasus Yayınları
Sayfa: 480
Baskı Yılı: 2015


Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu...

Yaşamın ince detayları Lou'dan sorulur. Otobüs durağıyla ev arasında kaç adım var? Çalıştığı kafeye gelip gidenler nasıl bir hayat yaşıyor? Parlak yeşil elbisenin altına ne renk külotlu çorap giyilir? Onda bu soruların hepsinin cevabı var. Kolayca mutlu olabildiği küçücük dünyasında bilmediği tek şey hayatın çok daha karmaşık soru ve cevaplarla dolu olduğu... Geçirdiği motosiklet kazasıyla hayatı altüst olan Will uzun süredir karmaşık sorularla meşgul. Bu hayatta diğer insanları mutlu eden küçük şeyler ona biraz olsun keyif vermiyor. Çevresindeki tüm renkler birden griye dönmüş ve böyle bir umutsuzluk içindeyken yapabileceği tek şeyin hayatını sonlandırmak olduğunu düşünüyor.Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou'nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?Mucizelere inanmıyorsanız durup bir kez daha düşünün...

Arkadaşım Yazar Meryem Seyda Parlak yakında bir filmin çıkacağını ve kitabının da olduğunu söyleyince ilgimi çekti ve şöyle bir inceledim. Konu oldukça farklı geldi. Doğrusu benzer bir konuyu ben de bir iki sene önce düşünmüştüm, sanırım o yüzden ilgimi çekti, ve kitabı alıp okudum.

Evet, karşımızda hoş bir aşk hikayesi var, ama kitap tamamen aşktan ibaret bir şey değil. Daha çok yaşamak mı ölmek mi? sorusu üzerine sizi ahlaki ikilemler ve sorgulamalara götürecek bir eser olmuş.

Renkli kişiliği ile Lou, kendi ailesindeki sorunlara rağmen yaşama sevincini kaybedecek bir kız değildir ama renkli kişiliğine rağmen oldukça monoton bir hayatı da var( çok tanıdık geldi :P ); Will ise kötürüm olmadan önce aksine çok hareketli ve sıra dışı hayatı olan bir insan portresi çizse de şu an ölümden başka bir şey istememekte. Lou'nun ona hayatı sevdirmek için verdiği mücadeleye tanık olacaksınız ve siz de onun gibi umut edeceksiniz.

Lakin kitabın sonuna geldikçe pek de hikayenin nasıl biteceğini Lou'dan önce anlayacağınıza şüpheniz olmasın. Sonu beni oldukça üzdü ve moralimi bozdu. Hiç de kitap tanıtımında yazdığı gibi "mucize" falan beklemeyin. Açıkçası ruh halimi böyle bozan sonları sevmiyorum, yine de insanı düşündüren, oldukça hoş bir kitap var karşımızda.

Yalnız merak ettiğim bir şey var; yazar neredeyse kitap karakterlerin hepsinin ağzından bölüm yazmış; Will hariç. Onun ağzından da görse idik, onun düşüncelerini de net duysa idik... bence iyi olurdu.

Bir de kitapta bazı basım hataları varı, çok rahatsız etmese de gözüme çarpmadan durmadı. 2. baskıyı görür ise eğer düzeltmelerini tavsiye ederim.

Bu arada bildiğiniz gibi puanlama düzenim değiştiği için, kitaptaki her eksi için bir puan düşme gibi durumum ortadan kalmış oldu. Bu yüzden 5/5 üzerinde puan verirken, kitabın eksi var artısının benden yarattığı duygu ve izlenimin ortalamasına göre not vereceğim. Fakat gördüğünüz gibi eksileri yazmaktan asla geri durmuyorum ve bu eksiler bana göre kitabın konusu ve kurgusunun önüne geçmiş ise hali ile puanında da düşüş olacak; 5 pembe kitap yerine 3 hatta 2 pembe kitap ile notlandırmama neden olabilir.

Arkadaşım Duygu'nun benim yorumlarım için söylediği gibi "Bir sonraki kitap otopsisinde görüşmek üzere." ;)


Kitabın filminin fragmanı





(Soluk renkli fiyat, etiket fiyatıdır. Üstündeki ise internet fiyatıdır.)