6 Ocak 2016 Çarşamba | By: YeniAy M.

Paluri - Ar Si Ar Ma



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Bir anda karanlığa gömülen hayatları, onlar sayesinde ışıldayacak."

KÜNYE

Yazar: Öykü Odabaş
Yayıncı: Postiga Yayınları
Sayfa: 576
Baskı Yılı: 2015(3. Baskı)

İki farklı madalyon… İki farklı ruh… Hayatın kötü sürprizleriyle karşılaşmış iki genç kız… Bir asi rüzgâr Arya ve dupduru Mahru… Kaderin bu iki körpe bedene biçtiği roller vardı ve onları saptıkları yollarda karşılayacak iki genç adam. İki deli fırtına… Yaralı yürekleri sarıp sarmalayacak, Karadeniz gibi iki engin sığınak; Ateş ve Gökdeniz. Öykü Odabaş sizi soluk soluğa okuyacağınız, gerçek bir masala davet ediyor. İddia ediyoruz, dramdan mizaha giden yolda, daha evvel hiç bu kadar eğlenmemiştiniz.

Aşk kitapları hakkında o kadar atıp tuttuktan sonra, sonunda zevk veren, gülümsetip, kalbimi sıcacık eden kitaplar okumaya başladım, hamdolsun. Böyle aşk kitapları okuyunca, bu türe karşı ön yargım da git gide kırılmaya başlıyor. :)

Tanıtım yazısı ilk aşamada içerik hakkında bilgi vermeyebilir ama aslında çok şey anlatıyor. Yine de ben az biraz bahsetmek istiyorum. Arya ve Mahru, iki farklı hayata sahip, birbirinden habersiz yaşayan iki genç kızdır. Hayatları bir anda başlarına gelen kötü olaylarla kararacak, fırtınaya teslim olacaklardır ama bu karanlık fırtınalı gece de ikisi de ne olduğunu anlayamadan iki kardeş; Ateş ve Gökdeniz'e sığınmış olacaklar. Hal böyle olunca da bu iki erkek kardeşin, bu iki genç kız ile ne yapacağı sorusu ile karşı karşıya kalıyoruz. İçerik hakkında daha fazla bir şey söylemek istemiyorum. Okudukça öğreneceksiniz zaten.

Öncelikle güzel bir konu yine güzel bir kurgu ile işlenmiş. Aşk konularını, çok heyecan olmadığı gerekçesi ile, sıradan görürüm. Bu yüzden pek yanaşmam ama yazar, bu ön yargıma bir balyoz indirdi desem, yeridir. Oluşturduğu karakterler o kadar harika, o kadar kendine özgü ki ister istemez her birini kafamda canlandırma çabasına girişiyorum. Açıkçası Ateş ve Gökdeniz'in gerçekte nasıl bir tip olacağını, merak etmiyor değilim. :) Yan karakterlerimiz bile ayrı bir güzel, ayrı bir özenle oluşturulmuş gibi. Her birinin kendine ait bir geçmişi, yaşamı, kişiliği, özelliği var. Bu kitapta yer alan hiç bir kişi sırada değil!

Keza karakterlerin konuşmaları ve birbirleri ile olan ilişkileri öyle güzel işlenmiş ki okurken yer yer gülümsedim; yer yer de kahkaha attım. Mizahi yönü de oldukça dolu bir kitap. Okurken beni güldüren tek kitap Lux Serisinin yazarıydı. Öykü Hanım da ikinci kişi olmayı başardı. :)

Yine karakterlerin ilişkilerini okurken kalbinizin ısınacak ve her birini özümseyecek, içlerinden biriymiş gibi hissedeceksiniz. Yazarımızın imlası ve dilinin akışkanlığı, anlatım tekniği de bir o kadar güzel. Okurken doyuma ulaştıran bir kitap var karşımızda. Bazı sahneler var ki çok ayrı sevdim, çok ayrı güldüm. Kitap, laz diline karşı da ilgi doğurdu desem, yeridir. Ar Si Ar Ma mana olarak da çok hoş bir cümleymiş, unutmam inşallah.

Uzun lafın kısası, aşk türünü sevin veya sevmeyin, muhakkak alıp okumanız gereken bir kitap. Ben de sevmiyordum, ne oldu? Hastası oldum! Yazarımızın iki kitabı daha varmış. Allah nasip ederse en kısa sürede onları da okumak istiyorum. İçeriğin kalitesi olarak Paluri'den daha azını beklemiyorum. :)

Yazarımıza saygılar, sevgiler, selametler. :)

Puan: 10/10 

Kitap Fiyatı: 24 TL