4 Ocak 2016 Pazartesi | By: YeniAy M.

Mafya'nın Hizmetçisi



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Birbirine uyumlu bir çift bir araya gelirse?"

KÜNYE

Yazar: Elif Diril
Yayıncı: Postiga Yayınları
Sayfa: 584
Baskı Yılı: 2016(2. BASKI)
Bir adam, geçmişi kan ve intikam dolu. Bir kadın, mutlu olmayı isteyecek kadar iyi niyetli. Bir aşk, sert ve tutkulu. Bir hata insana neler yaptırır? Ya da yanlış tercih nelerle sonuçlanır? Çalışmaya gittiğiniz evin mafya liderinin evi olduğunu bilseydiniz oraya gider miydiniz? "Eflin cennete açılan kapıydı ya hani, benim Eflin'im kapılarımı cennete açıp beni dünyanın en mutlu adamı mı yapacaktı? Yoksa, güzel ve tehlikeli bir varlık gibi ben daha farkına bile varmadan beni cehennemin en karanlık kuyularına zincirleyip her an azap çekmeme mi neden olacaktı? Kimdi bu sırlarla dolu melek? Beni aşkıyla ödüllendirecek miydi? Yoksa vazgeçilmez olduğunda vazgeçmemi mi isteyecekti? Peki, ben ondan vazgeçebilecek kadar güçlü olabilecek miydim?
584 sayfa oldukça kalın bir kitap demek. Genelde okumaktan zevk aldığım kitapları 1 gün içerisinde bitiririm ama bunu 1,5 günde zor bitirdim. Oku oku bitmedi. Benim yayınlanan ilk kitabım gibi. :D Bu açıdan oldukça doyurucu bir kitap. Bir çırpıda olup bitmiyor her şey.

Kitap,  Eflin isimli bir kızın, gizemli geçmişini saklayarak, saklanabilmek için Araf isimli oldukça güçlü ve tehlikeli bir mafyanın yanına hizmetçi/dadı olarak girmesi ile başlıyor. Daha sonra ikili arasında ilişkinin nasıl ilerlediğine ve sonlandığına şahitlik yapacağız. Aslında kitabı bitirdiğinizde, muhtemelen benimle aynı fikirde olacaksınız. Kitabın çeyreğinden sonraki ilişkilerini göz önüne alırsak kitabın isminin Mafya Kocam olması daha mantıklıymış gibi geldi. :D Veya Mafya Sevgilim. :)  Yalnız cidden manyak bir aile. :D

Kitap bittiğinde Eflin ve Araf'ın tüm koca hayatını izlemişim gibi bir his doğurdu. Yani genelde kitaplar iki kişinin ilişkisini gösterir sonra evlilik ile sonlandırır ve sonrasının hayalini bize bırakır. Biz bu ilişkiyi sonuna kadar görüyoruz diyelim. Bu yüzden, oldukça tatmin edici bir kitap, dedim.

Dilin akışkanlığı yerinde. Sıkılmadan, bıkmadan size okutuyor. Konusu itibari ile heyecanın tavan yaptığı bir kitap değil ama buna rağmen meraklandırıp okutmasını bilmiş yazar. Zaten sadece aksiyon kitaplar iş yapar diye bir kaide yok. İşlemesini bilene her tür iş yapar. Ön yargılı davranmamalı kimse. (Bu yüzden aşk kitaplarına da yavaş yavaş fırsat vermeye başladım.) Araf'ın ve Eflin'in ilişkisi benim için oldukça yorucu oldu(zira Araf yorucu bir adam) ama Eflin de kişilik olarak tam Araf'a layık kız; tencere yuvarlanmış, kapağını bulmuş, desem yeridir. Bu tarz tür ve konusu olan kitaplar ilginizi çekiyor ise, okumanızı tavsiye ederim. Eğlenceli bir kitap olmuş. Yazarımızın ilk kitabı, bu yüzden tebrik ederim. Başarılarının da devamını dilerim.

Yalnız huyumdur; artılarını yazar isem -varsa- eksilerini de yazarım. Maalesef çoğu yazar bundan hoşlanmıyor. Kitaplar hep övülsün, kötü bir eleştiri yapılmasın istiyor. Yok, öyle bir dünya arkadaşlar. Ben kendi kitabımdaki eksileri bile dillendirmekten ve dillendirilmesinden çekinmeyen bir insanım. Hep söylerim; olumlu eleştiri sana şevk verir iken olumsuz eleştiri seni geliştirir.... Geçenlerde bir bayan yazar, sırf eksilerini de yazdım diye bana ateş püskürdü. Üstüne sözde "üslup kabaydı." diyerek kendini savunmaya kalktı. Ben de incelemeyi sildim. Yazarlar, hangi akla hizmet okuyucularına dil uzatır, anlayamıyorum! Neyse. Elbette ki Elif Hanım'ın kitabında da, ilk kez yazmasının getirdiği eksikler, doğal olarak, mevcut.

Kurgu örgüsü fena değil. Dediğim gibi iyi işlendiğinde, her tür kendini okutur. Fakat yer yer kurgunun çöktüğü yerler olmuş. Bazı yerlerde ise mantık hatası olmuş.Örnek vermek gerekir ise;

Kurgu çöküşü: Eflin eve geliyor, saldırı oluyor. Sonra Araf bir anda ortaya çıkıyor ve "O benim" diyor. Kafam orada allak bullak oldu. Dedim, ne oluyoruz? Bir anda ortaya çıkan kızlar da var, kim bunlar? Nereden niye çıktılar? Onlar ne zaman nasıl tabi olmuşlar da; neden Eflin'in evinde? Ana baba vs. nereden çıktı? Olan biten nedir? Niye böyle davrandı millet? Bu soruların bir kısmına daha sonraki sayfalarda üstü geçilerek öğreniyoruz. Sanki sonradan hatası aklına gelip, ekleme yapmış gibi. Bunun gibi birkaç yer var. Yani Eflin'in saklanma sebebi de çok sonradan anlatılmış. Oysa çok önemli bir ayrıntıydı. Bunu geç açıklamış. Bana göre. Veya kaçırılma sahnesi. Araf ile uyurken bir anda nasıl kaçırılıyor onun kollarından da sonra kurtarılıyor, adama ne oluyor? Gibi gibi hem çöküş hem mantık hataları var.

Kurgu hatası: Basit bir nokta ama olsun. Araba hızla giderken Eflin kafayı torpidoya çarpıyor. Fizik kurallarına aykırı bir durum. Merkez Kaç Kuvveti yüzünden, tersine koltuğa yapışması gerekirdi, torpidoya vurması değil. :) Ayrıntılar çok önemlidir. Kurguyu onlar güzelleştiriyor.

Genç yazarımız, yazmaya devam edeceği için bilhassa bu eksiklerini yazıyorum ki sonraki kitabında bunlara dikkat edip, kendini geliştirsin ve daha da güzelleşsin romanları. Eksileri yazdım diye de moralini bozmasın, onun iyiliği için yazdım. Keşke birileri de bana yazsa. Yazan yok, maalesef. Kırılmam arkadaşlar, yazabilirsiniz. Yalvaracağım neredeyse. :D

DİPÇE: Yazarımız benim hemşehrim olur. :) Sevgiler, Saygılar, Selametle. Öperim kocaman. :)



Puan: 10/8

Kitap Fiyatı: 25 TL