18 Kasım 2015 Çarşamba | By: YeniAy M.

Uyandılar... Geliyorlar



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

“Ben” değil “Biz” diyen, toplumun çeşitli alanlarında, mücadele veren kadınların hikayeleri…


KÜNYE

Yazar: Elif Erden
Yayıncı: Siyah Beyaz Yayınları
Sayfa: 240
Baskı Yılı: 2015(1.Baskı)


Sevdiğim ablalarımdan Elif Erden, birkaç hafta önce ilk kitabını çıkarttı. O kadar heyecanlıydı ki yerinde duramıyor, çıkacağı tarihi yazmakla ilgili ne kelam edeceğini bilemiyordu. Ee, dile kolay; en az bir senedir yazmak için uğraştığı kitabı çıkıyordu. İlk eserini ortaya koyan herkes heyecanlanır. Ne kadar kısmetliyim ki bu kitabın ortaya çıkma aşamasında Elif ablam fikrimi aldı, düşüncelerimi sordu ve bana bazı bölümlerini okuttu. Fikir ve düşüncelerime değer verip, minnacık dahi olsa katkı sağlamamı sağladığı için canı gönülden teşekkür ederim. İlk defa bir yazar, kitabının teşekkürler kısmında benim ismimden bahsediyor. Çok sık gördüğüm ve azcık dahi olsa imrendiğim bir durumdu. Sağ olasın ablacım. Sayende içimde ukde kalmayacak. :)

Kitabı elimde. Okudum. Bitti. Madem kitabın içeriği hakkında yorum yapacağım, dürüstçe yazmam gerekir. Kitabı okurken bu kadarını beklemiyordum. Sonuçta ilk kitabını çıkartıyordu. Tamam, kurgu yazarı değildi. Onun yazarlığı toplum sorunları, bilhassa kadın mücadeleleri ile, ilgiliydi ama ilk kez yazmanın getirdiği amatörlük her daim kendini bir şekilde belli eder. Bir de acaba, "Bir anda heves etti de, o yüzden mi yazmak istedi?" diye düşünmüştüm. Öyle ya, bizim ülkede herkesin ağzında; "Hayatımı anlatsam roman olur." diye bir söz vardır. Herkes anlatacağı şeyin, yazacağı şeyin olağanüstü olduğunu düşünür ve girişimlere başlar... Kitabı okudukça bu "acaba" şüphesi bir anda yok oldu. Kitap bittiğinde düşündüğüm şu oldu; "Helal olsun! Hakkını vermiş!"

Öyle kelamlar etmiş, öyle insanların yaşam mücadelesini anlamış ki etkilenmemek mümkün değil. Kitabın ilk sayfasında kısa bir yaşam öyküsü ile kendini size tanıtıyor. İnanın bana kitap, orada yazanları haklı çıkartır cinsten. Yılların tecrübesi ve gelişimi bu kitapta toplanmış, açığa çıkmış.

İlk başta sıradan bir feminizm, kadın hakları, cinsiyet sosyoloji tarzında bir kitapmış gibi görünebilir. Hali ile sıkıcı algısı da oluşabilir. İnanın bana değil! Kitap bize sosyolojik kelamlar veya kadın hak söylevleri ile boğmuyor. Veya feminizm propagandası ile... Kitap, oldukça doğal, samimi bir şekilde, sizin bizim dilimizde yazılmış; beş kadının yaşam mücadelesini anlatmakta. Buradaki mücadele zorluklara ve kısıtlı imkanlara hatta engellemelere rağmen kadınların istedikleri zaman zorluklar karşısında direnebileceklerinin, güçlü olabileceklerinin anlatıyor. 

Ama kadınlar üzerinden anlatıyor diye sakın ola ki "Biz erkekleri bağlamaz." diye düşünmeyin. Çünkü burada temel konulardan biri de "İNSAN" olmak ve o şekilde yaşayabilmek. Kahramanlarımız kadın olabilirler ama onların yaşamı sadece kendi gibi sıkıntılar ve engeller ile yaşayan kadınlara değil, erkeklere de örnek olacak cinsten. Azimle, yılmadan, dik ve doğru durarak adım atmak ve mücadele etmek... Ayrıca bu kadınların yaptıklarını okuyunca kadınları biraz daha tanıyıp, anlayacağınızı ve saygı duyacağınızı düşünüyorum. Çünkü erkek egemen bir dünyada yaşıyoruz ve erkekler tarafından KADIN diye ayrımcılığa tutulan kadınları, yine en iyi erkeklerin savunacağı görüşündeyim. Bu açıdan Asuman Öğretmen'in kocası gibi erkeklerin varlığına ihtiyacımız çok...

Kitapta en çok Sezgin ANNE ve Asuman ÖĞRETMEN'in hikayeleri beni etkiledi. Onlara da birkaç kelam etmek istiyorum.

Sezgin ANNE, sen ne güzel, ne mübarek bir kadınsın. Hayatımda senin gibi bir insan ile tanışmadım. Maalesef bu benim yaşamımdaki eksiklik. Helal olsun sana. Dilerim Allah'tan, kalan ömrünü huzur ve mutlulukla geçirirsin ve Rabb'im seni cennetine sokar. Zira "Cennet annelerin ayakları altındadır." sözünün vuku bulmuş halisin ki anneliğin sadece biyolojik olarak değil, kalben, ruhen olduğunu kanıtlayan birisin.

ASUMAN ÖĞRETMEN, Elif ablamın dediği gibi; kadınlar hayata -1 ile başlıyor. Rabb'im sana harika bir koca lütfeylemiş. Enişteden Allah razı olsun. Senin adına inan bana çok ama çok mutlu oldum. İnşallah tez zamanda kadrolu olarak atanırsın. Sıfırdan başlayan bir İNSAN olarak, harika yerlere gelmişsin ve daha da iyi yerlere gelirsin hayırlısı ile inşallah. Hayata katılmak için hiçbir zaman geç olmadığını öğrettin bana. Gerçekten iyi bir öğretmensin. ;)


Hepinizi seviyorum. Hayatlarınızda başarılar diliyorum. Elif Erden ablama da, sizlerle bizi tanıştırdığı için teşekkür ederim. Kitabın hayırlı olsun abla, inşallah bu kitap daha fazla kişiye ulaşır. Çünkü almasına bilene harika dersler var. :)

Kitabın tek kusuru var; o da imla hatalarının biraz fazla olması. :P

Saygılar, Sevgiler, Selametle.

Puan: 10/9

Kitap Fiyatı: 20 TL