21 Haziran 2015 Pazar | By: YeniAy M.

Zülkarneyn: Kur'an'da Uzaya Seyahati Anlatılan İnsan




UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

"Hz. Zülkarneyn uzaya seyahat etmiş olabilir mi?"


KÜNYE

Yazar: İskender Türe
Yayıncı: Ötüken Yayınları
Sayfa: 288
Baskı Yılı: 1998(İlk Basım)

Bundan önce okuduğum ve tam bir hayal kırıklığı olan Zülkarneyn kitabımdan sonra, bu kitap, düşmüş çıtamı yükseltebilmek adına olumlu bir etkiye sahip. Yine de ilk yarısının bana sıkıcı geldiğini peşinen söylemek isterim. Asıl hareket bundan sonra başlıyor. Lakin yazarın ilk başta Zülkarneyn hakkındaki rivayetleri ve yorumları dillendirmesi çok uygun bir başlangıç noktası oluşturmuş. Yine de sıkıcı geldi zira beklentim gereği daha başka şekilde bir giriş bekliyordum. Neyse.

Yazarın en baştaki tezi; Zülkarneyn'in, Kur'anda bahsedilen batı ve doğu; Yecüc Mecüc olaylarının, kısacası Zülkarneyn'in yaşadığı maceranın Dünya'da değil, uzayda meydana geldiği şeklinde. İlk başta oldukça uçuk ve bilim kurgu havasında geldiğinin farkındayım ama sizi ikna etmesine izin verin. Ön yargılı davranırsanız hiçbir şey gelişmez ve gerçekler de asla bulunamaz. Ha kitabın sonunda ikna oldum mu? %100 değil. Lakin 'olasılık' çerçevesinde değerlendirdim. İmkansız değil, mantıklı savları var. Olabilir. Yine de en doğrusunu Allah bilir, elbette!

Zülkarneyn'in kim olduğu konusunda İskenderci takıntıları hiç anlamıyorum; kitapta bu konuya yer vermiş. Tüm destekleyici ve karşı görüşleri dillendirmiş. Yazarın kendisi ise bu şahsın Hz.İdris (Tevratta Hanok olarak bahsediliyormuş Hz.İdris'ten: )olabileceği yönünde farklı-daha önce hiç duymadığım- bir görüşü var. %100 demiyor ama olasılığın yüksek olduğu görüşünde.

Tevratta: Allah ile yürüdü ve gözden kayboldu. 
Kur'anda: Kitapta İdris'i de an. Çünkü o, çok doğru bir peygamberdi. Onu yüce bir yere yükseltmiştik.

İki kitap'da yazan bu ayetlere göre onun uzaya çıkmış olan Zülkarneyn olabileceğini düşünmektedir.

Daha sonra ise kitabın ikinci yarısından sonra neden Zülkarneyn'in macerasının uzaydaki gezegenlerde gerçekleşmiş olabileceği konusunda sebeplerini dillendiriyor. Bunun içinde ayetlerde geçen kelimelerin kelime anlamlarını ve Kur'an da daha önce geçen o kelimelerin ne manada kullanıldığı konusunda çözümlemeler yaparak görüşlerine ışık tutmakta. Zaten %100 olmasa da beni olasılıklar arasına almaya iten neden de yazarın böyle bir yöntemi kullanarak bu sonuca ulaşması. İlk bakışta oldukça mantıklı ve akla yatkın geliyor.

Bir eleştirim var. Bir konu gereği SUR'a üflenmesi ile ilgili bir kısım geçti. Orada Hz.İsrafil'in sur'a üç kere üfleyeceği yazılmış; başka yerde de böyle gördüm. Lakin Kur'an okuyunca orada her zaman iki kere üfleneceğine dair bir çıkarım yapıyorum. Ölüm ve dirilmeden önce meydana geleceği iddia edilen sur'a üfleme nereden geçmektedir? Bilen varsa beni de aydınlatsın.

“Sur’a üflenince, Allâh’ın diledikleri müstesnâ olmak üzere, göklerde ve yerde kim varsa hepsi düşüp ölmüş olacaktır. Sonra ona bir daha üflenince, hemen ayağa kalkıp bakakalacaklardır.”[Zümer sûresi, 39/68] 

Üçüncü bir üflemeye işaret eden ayete daha rastlamadım. Rastladım da ben mi göremedim acaba?

Puan: 10/7

Kitap Fiyatı: 17,5 TL

Yazarın, kitabın konusuna değindiği iki program videosu. Gündem Ötesi videosu, 2016 yılında geçen daha güncel bir program.