5 Aralık 2014 Cuma | By: YeniAy M.

Tarih Tıbbı Konuşturdu - 1


"İnsanlığın gizemli ölümleri, hastalıkları... Adım adım tarihsel otopsi."



UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.

SUİKASTLAR, SIR ÖLÜMLER, ESRARENGİZ OLAYLAR... BU KİTAPTA TÜM BUNLARA CEVAP BULACAK MISINIZ? OKUMADAN BİLEMEZSİNİZ. ;)

Tarihe aşığım, özellikle Türk tarihine. Lakin gelin görün ki her tarihçinin kitabına müptela gibi yaklaşamıyorum. Sonuçta bir romandan bahsetmiyoruz, tarih anlatımından bahsediyoruz. Bu da bilgi kadar anlatım becerisinin de yüksek olmasının gerekliliğini gösteriyor. Bu yüzden tarihçiler arasında en çok sevdiğim ve dinlerken çok keyif aldığım yegane kişi Talha Uğurluel'dir. Ayrıca bilgisine de çok güvenirim. Bilmediği bir şey varsa da açık seçik "O konuda maalesef bilgi sahibi değilim." diyecek kadar da açık bir insandır.  Aynı açıklılığı tüm tarihçilerimizden bekleriz. Sonuçta bilmiyorsanız bilmiyorsunuzdur, ayıp değil ya, gidip araştırır öğrenir anlatırsınız. Varlık amacınız bu sonuçta. Neyse, gelelim kitabımıza. Talha ağabey, B.Muhammer Kayatekin ile birlikte özel bir kitap hazırlamış. Kendisi hekimdir. Zaten tarih ve tıp iç içe ise yanınızda bu konuda uzman birinin gerekliliği de kaçınılmazdır.

Kitabın kısaca özetini yaparsam eğer,

Fatih Sultan Mehmet öldürüldü mü, yoksa ecel mi?

Hürrem Sultan ve Kanuni neden öldü?

Büyük İskender'in ani ölümünün arkasında yatanlar nelerdir?

Savaş alanında insanların neden susuzluk çekerdi?

Yemen türküsünün arkasında yatan o bilinmezlik nedir? gibi bir çok soruya bu kitapta cevap aranmış.
Hatta Aşil konusuna bile değinilmiş. Yani, o adam gerçekten de ayak tendonuna ok yediği için ölmüş olabilir mi ki? Yoksa mit uydurmalarından biri daha mı?

Osmanlı mumyalama sanatı ile Mısır mumyalama sanatı arasındaki farklar nedir? Bu arada evet, gerçekten mumyalanmış padişahlar söz konusu. :)

Bu kitapta benim en ilgimi çeken konu mumyalama ve Mısır piramitlerindeki bir ayrıntı oldu. Osmanlı resmi kayıtlarında Piramitler için "Yusuf Ambarları" deniyormuş. Hz.Yusuf'un yaşam öyküsünü hepiniz biliyorsunuzdur: Mısır'a vali olarak atanmasını sağlayan bir rüyayı yorumlaması ve öngörülen yedi yıllık kıtlıkla başa çıkabileceği güvencesini vermesiydi. Başak arpalarının yedir yıl boyunca bozulmadan korunmasını nasıl sağladı? Yaptırdığı ambarların özelliği neydi ki? Piramitler gerçekte bu ambarların ta kendisi mi? Çünkü yapılan bazı deneylerde piramitlere konan gıdanın bozulmadan uzunca süre kalabildiğini biliyoruz.

Şahsi düşünceme gelince, piramitler, bahsi geçen o ambarlar değil. Lakin piramitler o ambarların mühendisliğine göre inşa edilmiş yapılardır. Bildiğiniz Allah'ın Hz.Yusuf'a öğrettiği teknolojik bilgiyi bunlar almış cesetleri ve daha nice şeyleri korumak için şaşalı mezarlara çevirmişler. Eh, bu da benim kanaatim.

Mısırdan konu açılmışken, mumyaların batıda sözde şifa kaynağı olarak kullanıldığınız biliyor muydunuz? Mumyalardan alınan parçalar satılıyor ve toz haline getirilerek kullanılıyormuş. Daha önce kan ve insan eti yiyerek de şifa kaynağı aradıklarını tarih dergilerinden okumuştum. Yamyamlık Afrika insanına özgü değil anlayacağınız.

Anlatılacak çok şey var, kısa özet geçtim. Benim kısa özetim de bu oluyor ama gerçekten bu sefer çok daha kısa oldu. :D

Kitap hakkındaki genel görüşüm:
Genel olarak kitabı başarılı buldum. Gerek içeriğindeki bilgiler gerekse kaliteli tasarımı ve sayfaları ile bu kitap kütüphanenizde olmak zorunda. Talha Uğurluel'in kitaplarını sevme sebeplerimden biri de sadece o güzel anlatımı ve bilgi aktarımı değil; kitabın kaliteli kağıtlara, renkli resimli basılması. Tam koleksiyonluk bir görüntüsü var. Kitap delisi biri olarak da koleksiyonluk kitaplara ayrı bir sevgim var. Böyle yan yana hepsini sıralayınca harika bir görüntü oluşturuyorlar, sizce de öyle değil mi? ;)

Sadece küçük bir olumsuzluk var, bana göre. O da kitaptan beklentimi ne kadar yüksek tutmuşsam artık, bütün o muamma bazı olaylara %100 cevap bulacağımı sanıp, onun yerine yüksek oranlı varsayımlarla karşılaşmış olmam. Eh, tarihi belgeler de bir yere kadar götürüyor insanı, bunu idrak etmiş oldum. :)

Kitap Okuma Önerisi:  Muhakkak alın.

Puan: 10/9


Kitap Fiyatı: 17,5