15 Ağustos 2013 Perşembe | By: YeniAy M.

Vampir Lestat

 

BU KİTABA DA GÖZ ATIN: SULTANLARIN GÜNLÜĞÜ- AY ve GÜNEŞ'İN SALTANATI

 
 
 
UYARI: Kitap hakkında bilgi içerdiğini unutmayınız.


Anne Rice'in efsanevi kitabı, Vampirle Görüşme kitabının devamı olan Vampir Lestat'i bilmeyeniz var mı?

 

Anne Rice, benim çok bildiğim yazarlardan olmasa da genel olarak ünlü bir kadın. Ben bu kitabı, Lanetliler Kraliçesi filmini izlediğim için almıştım(Elbette Vampirlerle Görüşme filmini de izledim.). Niyetim, Lestat ve Jess arasında olanlar, antikler hakkında daha fazla bilgi edinmekti.

İlki hariç hepsi hakkında bilgi edindim diyebilirim. :) Kitabın arka kapağını okuduğunuzda filmin konusunu okuyacağız sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Çünkü kitabın girişi Vampir Lestat'in 1980'li yıllarda bir Rock yıldızı olmak için uyanması ile başlıyor ve arkasından yüz yıllar öncesine doğru, vampir olmadan önce ne yaptığı, nasıl vampir olduğu ve sonrası hakkında ayrıntılı bilgileri anlatıyor. Öncelikle, söylemem gerekir ki Lestat'i vampir yapan kişi, filmde görüldüğü gibi, Marius değil; Magnus isminde antik, güçlü ve hayli bir zengin ama artık ölümsüz hayatından bıkmış bir vampir. Koven dedikleri bir vampirler topluluğunun içinde yer alıyor. Olay zaten bir süre bunlar arasındaki çatışma ve Armand isimli Rus antik vampir(hayli genç görünümlü bir oğlan)in, onun yaratıcısı olan Marius'u anlatması ile Lestat'in onu arayışı ve buluşu...

Vampir anne ve babaları olan Aksha ve Enkil'in var oluşu, Maruis'un nasıl vampir olup, onların koruyuculuğunu yaptığı gibi ayrıntılı bir hikaye sunmakta. Kısacası kafamızda adamların hayatları konusunda hiçbir soru işareti kalmıyor, diyebiliriz. Ve evet, Armand, filmde gördüğümüz şirin, uzun sarı saçlı antik vampir. Ve evet, ilk film Vampirle Görüşme filmindeki siyah saçlı, Antonia Banderas'ın oynadığı karakter de Armand. Gördüğünüz gibi filmler arasında karakterlerin görünüşleri ile ilgili çelişkiler var; Lestat dahil.

Ben, Lestat olarak, ikinci filmdeki Stuart Townsend ve Armand olarak gene ikinci filmdeki sarışın hali ile Matthew Newton'u tercih etmekteyim. Kitabı okurken bu şekilde canlandırıyorum. Tom'u sevmiyorum, itici ve sinsi bir görüntü çiziyor;benim bildiğim Lestat için.


Lestat'in Paris'ten ayrılıp, Maruis gibi 1000 yaşındaki vampiri araması sırasında, yoldaşı ile(kim demeyim ama filmde görmemek kötü olmuş diyebilirim. Gerçi, Louis yaşamasına rağmen ve bu kitapta da olmasına rağmen gene ikinci filmde yoktu. Dedim ya filmlere bakmayın fazla.) tüm dünyayı ararken, İstanbul ve Ankara'ya uğraması ilginizi çekebilir. :)


Kitabın son bölümü ise evet, konserden çok kısa bir süre öncesini ve konser ve sonrasını konu anlamakta ama konser bitimi sonrası kitap bitiyor. O sırada Lois'i görüyoruz ve elbette Akasha'nın canlandığını öğreniyor Lestat; hissediyor. Kıçını kurtardığını biliyorsunuz konserde. Ayrıca ilk vampir yaptığı kişi de dönüyor Louis gibi. Yukarıda, Paris'ten ayrıldığında yanına aldığı yoldaşı, hem insan hayatında yakın olduğu biri hem de ilk yavrusu diyebilirim de biraz karışık bir durum benim için. Yani, o vampirin babası olması. Okuyun anlarsınız. :) Ve evet, Jess bu kitapta yok, herhalde son kitap olan, Lanetliler Kraliçe'sinde mevcuttur diye düşünüyorum.


Genel olarak kitap hakkında görüşüme gelir isek: Uyarmak zorundayım ki yazar, kitabı ağır bir dil ile yazmış. Ayrıca eşcinsel içerikler söz konusu ama cinsellik sıfır. Ben ne beklerken ne buldum durumuna düştüğüm için az hayal kırıklığı yaşadım ama gene de pişman değilim. Yine de kitabın dili ve akışkanlığı bana sıkıcı geldi arkadaşlar. Yan,, baya bir atlama yaparak ilerledim ben. Gereksiz "varoluşçu" konuşmalar söz konusu ki yazar ve Fransa ilişkisi ve ihtilal muhabbeti yüzünden eklemeden edememiş herhalde. Zaten Lestat, Fransız ihtilalinden 15 yıl öncesinde mi ne vampir oluyordu ama ihtilal sırasında orada değil. Ayrıca okudukça yazarın şeytan ile kafayı bozduğunu, satanist veya satanizme sempatisi olması muhtemelmiş gibi bir izlenim edinmeniz içten bile değil. Bu varoluşçuluk ve şeytan takıntılı bölümler benim için boğucu idi.


KİTAP OKUMA ÖNERİSİ: Almanız tavsiyedir.

PUAN: 10/6

Kitap Fiyatı: D&R'de : 10(şimdilik) ; Diğerlerinde : 38

 

BAŞKARAKTERLERDEN BAZILARI
 

Kitabımızın baş kahramanı Lestat, Fransız ihtilaninden 15 yıl önce, Magnus isimi deli ama güçlü, antik bir vampir tarafından dönüştürülüyor ama Lestat, vampirlik ile ilgili her şeyi kendisi öğrenmek zorunda kalıyor.

Armand, Rus bir vampir ve Paris'teki vampir koveninin lideridir. Dönüştürücüsünün adı Marius isimli çok eski ve güçlü bir vampir. Marius'a göre Armand'ın deliliği ve dengesizliğinin sebebi, hayatını tam manası ile yaşamadan vampir yapılması. Kendisi genç bir vampirdir; görüntü de elbette. Lestat'e takıntısı var. Filmde de gördüğümüz gibi kendisi son kitapta hala yaşayan bir vampir. Filmdeki Armand'ı(2.film) sevmiştim.

 
Bu arkadaşı tanıtmam gerekir mi? Lestat'in 3. çocuğu Lois! Kitabın başında adı geçmekte ve sonunda da kendisini görmekteyiz. Bu yüzden kendisini eklemek istedim.


Marius, Armand'ın babası ve Vampir Kral-Kraliçe'nin koruyucusu olması için seçilen 1000 yıllık, Romalı vampir. Annesi Galyalı bir köle olmasına ve kitapta Galyalılar gibi sarışın, mavi gözlü ve uzun boylu geçmesine rağmen filmde kendisini tam bir Romalı gördük, yani esmer ki tercihim budur. :) 1000 yıl boyunca yaşadığı için kendisi bir efsane ve var olup olmadığı tartışılan bir şey. Doğru düzgün kimse onu görmüyor, görse bile bilmedikleri için tanımıyorlar. Zaten genelde de insan dünyasından uzakta, koruyuculuk görevini yapıyor. Lestat onu çağrınca, çağrısına cevap veriyor. Karizmatik bir vampir olduğunu düşünüyorum. Filmde de çok şakacı bir görüntüsü vardı. :P